Ministar Habijan predstavio digitalne alate koji ubrzavaju svakodnevne procedure građanima
02.09.2025.

Građani i poduzetnici odsad će brže i jednostavnije dolaziti do javnih usluga zahvaljujući novim digitalnim rješenjima, mobilnoj aplikaciji mGrađani i potportalu Životne situacije, koje je danas u Zagrebu predstavio ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije Damir Habijan, istaknuvši kako je riječ o važnom iskoraku u modernizaciji javne uprave.

Platforma mGrađani trenutačno objedinjuje 20 mobilnih usluga s ciljem integracije drugih javnih usluga, a već ju je preuzelo i aktiviralo gotovo 23 tisuće korisnika.

Posebno korisna nadogradnja je Korisnički pretinac, koji od lipnja omogućuje primanje e-poruka s pravnim učinkom. Umjesto papirnatih potvrda i obavijesti koje su stizale poštom, građani ih sada primaju digitalno.

„Trenutačno 56 institucija koristi ovu uslugu, a osam ih šalje poruke s pravnim učinkom. Do sada je poslano više od 29.000 takvih obavijesti.“, istaknuo je Habijan. Prema njegovim riječima, od 2014., kada je pokrenut sustav e-Građani, broj korisnika narastao je na više od 2,16 milijuna, što potvrđuje da digitalne usluge sve snažnije ulaze u svakodnevicu građana.

Uz mobilnu aplikaciju, razvijen je i potportal Životne situacije, koji građanima olakšava snalaženje u najčešćim administrativnim postupcima. Sadržaj je organiziran u šest tematskih cjelina od zdravlja i obrazovanja do prometa i obiteljskih pitanja, a svaki postupak objašnjen je jednostavnim koracima. Zasad je obrađeno 20 životnih situacija.

„Ovo je nova funkcionalnost portala e-Građani kojima se građanima omogućuje jednostavniji i brži pristup svim relevantnim informacijama. Građanima su na jednom mjestu dostupne jasne i pregledne upute kod različitih životnih situacija.”, kaže ministar, dodajući da će se baza nadopunjavati.

Aktivaciju aplikacije korisnici mogu izvršiti na dva načina: putem mobilnog uređaja koristeći NIAS prijavu ili u kombinaciji mobilne aplikacije i računala uz QR kod.

Za dodatnu pomoć korisnicima uveden je i AI chatbot, virtualni asistent koji vodi građane kroz postupke poput upisa djeteta u vrtić, prijave prebivališta ili kupnje nekretnine.

Habijan je naglasio kako digitalizacija uprave nije jednostavan proces zbog brzog razvoja tehnologije, ali upravo zato je centralizirani pristup ključan. „Umjesto raspršenih projekata, stvaramo jedinstvenu, digitalnu točku kontakta države i građana. To je veliki iskorak prema učinkovitijoj i transparentnijoj javnoj upravi.“, ističe ministar.

Sljedeći korak u procesu digitalizacije javne uprave su Centar dijeljenih usluga i Jedinstveni kontaktni centar, a dugoročni cilj je većinu administrativnih poslova preseliti sa šaltera na digitalne platforme.

e-Građani u brojkama

  • 2,16 milijuna korisnika portala e-Građani

  • 22.883 aktivacija aplikacije mGrađani

  • 20 digitalnih usluga dostupnih putem mobitela

  • 29.000 e-poruka s pravnim učinkom već poslano

  • 81 % rasta korisnika e-Građani od 2014.

logo
Prati nas
Kontakt
Vrbani 4, 10000 Zagreb

Unit Croatia je jedna od najvećih i najutjecajnijih udruga u Hrvatskoj čija je misija ujediniti, povezati, osnažiti i unaprijediti cijelu IT industriju, čineći je prepoznatljivom i konkurentnom na globalnoj sceni. Kao nasljednik udruge CISEx, osnovane 2011. godine, Unit nastavlja graditi na čvrsto postavljenim temeljima.

© 2025 Unit Croatia (osim gdje je drugačije navedeno). Sva prava pridržana. |